Tuesday 11 November 2008

Public Holidays pentru toata lumea

Unii dintre voi, tineri angajati in multinationale sau si mai bine, locuind pe alte meleaguri, cum ar veni dincolo de Dunare, lantul Carpatilor, muntii Padurea Neagra, Capul Bunei Sperante, aaaa... asa.. unii dintre voi sigur sunteti familiarizati cu sincreticul concept de Public Holiday. Sau daca nu, va zic eu cum e... eu stau la birou in Pipera, luni dimineata, ploaie, si nici coafura si nici organismul nu rezista la 17 out of the office reply-uri din care imi sar in ochi cu litere taioase si reci "public holiday", "bank holiday', Labor day", "Columbus Day", "Memorial Day" si saving the best for last "Martin Luther King Day". No access to e-mail or voicemail. "The Flag Day". I will get back to you upon my retun...

Emotiile sunt mixte: de la usurare ca se prelungesc deadline-uri si sunt anulate meeting-uri si call conference-uri pana la ura, invide, necaz si dusmanie ca eu am out of the office reply din-asta de doua ori pe an. De fapt o data, pentru ca 1 Decembrie e intotdeauna duminica si miroase a fasole cu ciolan gatita in direct la PRO TV asa ca stau ascunsa. Iar ailalta e de 1 Mai, cand daca nu e duminica, oricum cade intr-o zi dubioasa cand nu stii cand exact sa pleci la mare, daca sa mai pleci la mare si parca te rogi sa ploua ca sa nu pleci nici tu la mare ca oricum e aglomerat si numai pusti beti, da' sa nu faca nici restu' gratar pe un picior de vedeatza in parcare, sa adoarma orasul sub un covor de fum de mici si pet-uri. Ah!


Iata insa ca daca te concentrezi suficient, se mai adauga in viata ta corporatista inca 2 zile libere pe an, considerate sarbatori nationale! Asa a grait mail-ul de la HR, eu l-am deschis frecandu-mi manutzele si amuzamentul nu a intarziat sa apara.

Reproduc:

Please be informed that starting with 31st of October 2008 the Romanian Government under Law no. 202/2008, which amends the Romanian Labor Code has approved two additional Public Holidays.
The public holidays' supplementation refers to two important religious holidays:
(i) the first and second days of "Rusalii" (Whitsuntide) – to be determined each year by consultation of the religious holidays calendar of each religion (this day is always celebrated on Sunday, in the 7th week after Eastern);
(ii) "Adormirea Maicii Domnului"(Saint Mary's Day) – on 15th of August.

Although at a first glance this supplementation seems to cover additional tree (3) days, it is in fact a two (2) days supplementation (since the first day of "Whitsuntide" is always a Sunday).

Avem asadar aceasta 1st day of "Rusalii" (Whitsuntide) – always celebrated on Sunday, in the 7th week after Easter drept zi libera de la stat. Nu-i misto? Deci cum ar veni duminica din a saptea saptamana de dupa Paste, care Pastele se sarbatoreste in prima duminica de dupa prima luna plina care urmeaza echinoctiului de primavara. A inteles toata lumea?

Pe acest principiu, dupa cum zice un coleg de birou, hai sa facem sarbatori nationale toate duminicile pare, a saptea zi dupa duminica in care cade Craciunul si tot asa.

Am scris mult, ca as mai povesti si de mailul doi de la HR care mentiona in doua randuri ce se intampla cu cei de alte religii, cum cica si Sf Marie e sarbatoare nationala, pe 15 august si cum prin natura meseriei bratara de aur, eu ma bucur si de 9 August care e IT Industry Day si deci zi libera care, ati ghicit bine, anul asta a picat intr-o sambata si deci in anul care vine, pica intr-o duminica. Sper doar sa nu fie a 14-a duminica de dupa Sf Constantin si Elena, ca am senzatia ca se anuleaza reciproc.

3 comments:

Anonymous said...

Si aici la noi si stiu sigur ca si in Franta, Rusaliile sint sarbatorite prin liber de la stat:) E o directiva UE poate:)
Insa aici este o chestie faina, daca pica sa zicem 1 mai in timpul saptaminii, nu-ti da liber in ziua aia, iti da lunea dinainte sau lunea care vine, sa ai uichend lung. Toate sarbatorile sint asa, in afara de cele de Craciun, Pasti si ziua nationala.
Sint vreo 5 sarbatori legale, toate lunea.:)

Iulia said...

chiar m-am gandit la suzi din ie cand scriam asta si cum sta ea acasa! :) dormi lunea pana la 10 pentru noi! de 5 ori pe an adica, nu in fiecare luni, suzi, da?

Anonymous said...

Nu prea dorm eu tirziu dar, daca vreti, ma sacrific si dorm intr-o lune libera pina la 10!:)